Achillessenebetændelse

Vi kan behandle dine achillessenesmerter

Osteopati til din achillessene er effektivt fordi:

• Vi sørger for at optimere blodgennemstrømningen, så du heler hurtigere ved at frigøre arterier og nerver til området.
  • Vi søger for at behandle årsagen til smerterne, ved at behandle både, fod, ankel, knæ, hofte og ryg.
  • Vi giver de korrekte øvelser tilpasset til din krop og din situation,  hvad end du er elitesportsudøver eller motionist
  • Vi supplerer behandlingen med shockwave, akupunktur og lokal manuel behandling.
  • Vi sørger for et varig resultat så skaden ikke kommer igen via instruktion i korrekte fysioterapeutiske øvelser.

- BOOK TID ONLINE KLIK HER

- KONTAKT CPH OSTEOPATI KØBENHAVN 32 966 002

- KONTAKT CPH OSTEOPATI BALLERUP 93 888 303

Læs videre og bliv klogere på Achillessenebetændelse  / Akillessenebetændelse.

Denne problematik kaldes også for achilles tendinit, akillesenebetændelse, achillesene smerter, overbelastet achillessene og er den mest udbredte sene overbelasningsproblematik blandt sportsaktive mennesker. Vi behandler achillesenebetændelse og betændt achillessene samt achillesene smerter effektivt med osteopati, fysioterapi, træning, akupunktur og shockwave, læs mere senere.

Ved achillessenebetændelse sidder smerterne ofte lokalt, 2-6 cm over hælbenet, da senen her er mest sårbar. Længerevarende achillessenebetændelse kan udvikle kalkaflejringer som stivgør senen og derved nedsætter bevægelse af anklen og blodgennemstrømningen til området. I sidste ende kan længerevarende achillessenebetændelse medføre, at senen bliver svag og mere sårbar overfor achillesseneruptur. Det er derfor altid vigtigt, at behandle achillesene problemer inden tilstanden udvikler sig.

Achillessenes anatomi.

De synlige muskler på læggen er kendt som gastrocnemerne. Disse to muskler samles i et bredt senebånd der danner achillessenen.

På forkanten af achillessenen hæfter den 3. af de store lægmuskler, soleus, denne muskel er flad og ikke synlig med det blotte øje.

Soleus musklen udgør achillessenen sammen med gastrocnemerne.

Achillessenen fæster på hælknoglen og hjælper lægmusklerne til at strække foden (plantar flektere) og at bøje (flektere) knæet. Achillessenen er kroppens tykkeste og stærkeste sene og får nervesignaler fra kroppens største nerve, iskias nerven.

Årsager til overbelastet achillesene og achillessene smerter.

De typiske årsager til achillessenebetændelse er overbelastning, nedsat styrke, flexibilitet, og forkert træningsbelastning.

Achillessenesmerter kan opstå hos alle mennesker men det er primært hos sports og idrætsaktive man ser problemet.

Træningsaktiviteter som basketball, fodbold, håndbold, volleyball, badminton m.m. hvor kombination af løb og hop indgår, er der hvor der hyppigst opstår achillessenebetændelser, achillessene smerte, achillesseneruptur, achillessene tendinitis mv.

I Danmark viser nyere studier, at der i reumatologisk praksis kommer over 2000 patienter om året med denne lidelse, hvor 75% skyldes sport og 25% skyldes degenerative forandringer.

Osteopatisk tilgang til achillessene betændelsen.

Det er først og fremmest vigtigt at nedsætte og eller tilpasse aktivitetsniveauet for, at undgå yderligere forværring af problemerne.

Dernæst handler om at sikre optimal blodgennemstrømning til achillessenenm, så denne kan ophele.

Osteopater behandler derfor blod -og nerveforsyning til achillessenerne ved at sikre, at deres veje fra bækkenet ned gennem benet til foden er frie. Derfor bør der altid være fokus på, at få ryg, bækken og knæet til at bevæge sig optimalt og smertefrit. For mere viden om rygsmerter kan du læse her.

Det kan også være nødvendigt at behandle immunforsvaret, som primært sidder i leveren og fordøjelses kanalen, for at sikre at kroppen selv kan hele området.

Som lokalbehandling anbefaler vi altid shockwave behandling, det et er en meget effektiv lokal smertelindrende behandling ofte med øjeblikkelig effekt, læs her for mere information om shockwave og effekten af behandlingen for achillessener,

Hos CPH Osteopati i København og Ballerup giver vi altid korrekt træningsvejledning og achillessene øvelser baseret på den nyeste viden på området.

- BOOK TID ONLINE KLIK HER

- KONTAKT CPH OSTEOPATI KØBENHAVN 32 966 002

- KONTAKT CPH OSTEOPATI BALLERUP 93 888 303

achillessenebetændelse,  achillessene smerter, achillesene tendinit, akillesseneruptur, akillessenesmerter, osteopat københavn, behandling amager