Effektiv IMS akupunktur

Akupunktur er effektiv smertebehandling

IMS akupunktur kan fjerne kroniske smerter.

IMS akupunktur virker ved at stimulere og løsne spændte muskler, som kan medføre kroniske smerter. Det er effektfuld behandling for dig, der døjer med diffuse smerter, som ikke udspringer af en kendt skade eller årsag.

Intramuskulær stimulation (IMS) er en speciel akupunkturform, som supplerer den almindelige fysioterapeutiske behandling. Her bruges akupunkturnåle i behandlingen af spændinger og smerter i musklerne. Det kan være du døjer med nedsat bevægelighed eller bare oplever generelle, diffuse smerter på grund af irritation i dit nervesystem.

Behandlingen har en stor virkning på kroniske smertelidelser såsom:

• Nakke- eller rygsmerter

• Hovedpine eller kæbeproblemer

• Slidgigt

• En frossen skulder

• Generelle smerter, der udspringer af nerveirritation.

Kan give effekt hvor almindelig behandling må give op.

Overspændte muskler er meget sensitive og forkortede i forhold til sunde muskler, og her kan akupunkturnålene nå ind og afspænde musklerne, så de slapper af og finder tilbage i deres naturlige længde.

De fleste oplever en langvarig positiv effekt og mange bliver helt smertefrie. Behandlingen skal gentages med omkring en uges mellemrum og indtil dine smerter normaliseres.

Videnskabelig dokumenteret metode.

Akupunkturformen er udviklet af en canadisk læge, hvis videnskabelige forskning har leveret et stort bidrag til at løse gåden bag diffuse kroniske smerter. Med sin intramuskulære akupunktur har han forenet den vestlige og den østerlandske medicinske tradition på en måde hvorved akupunkturen bliver videnskabelig funderet. Hos CPH Osteopati vil akpunkturen blive udført i forbindelse med den osteopatiske behandling og er en del af vores normale behandlings metoder.

CPH OSTEOPATI - KIRKEGÅRDSVEJ 25A, 2300 KØBENHAVN S - TLF 32 96 60 02