Babyreflux

Reflux Baby

Osteopati til babyer med reflux og silent reflux er effektivt fordi:

• Vi er trænede i og har lang erfaring med at identificere årsagerne til mistrivsel.
  • Vi udfører en dybdegående samtale med forældrene og undersøger babyen grundigt i et afslappet og roligt miljø
  • Osteopati til babyer er en blid behandling, der kan få baby til at slappe af og har ofte effekt efter 1-2 behandlinger
  • Vi supplerer behandlingen med råd om søvn, kosttilskud, lejring, gør-det-selv behandling og øvelser.
  • Vi sørger for at sætte jer grundigt ind i årsagerne til jeres babys problemer,

BOOK TID ONLINE KLIK HER - ELLER RING 32 96 60 02

Læs videre om osteopatisk behandling reflux hos baby og spædbørn.

Babygylp er en normal del af det at have en nyfødt.

Men når mavesyre kommer med op i spiserøret og fremkalder ubehag for den lille, kaldes det refluks eller reflux,

Refluxen kan løbe ud af munden, blive spyttet ud eller komme som en stråle, Men det kan også være det man kalder for "silent refluks", hvor mavesyren og maveindhold løber op i spiserøret og generer uden dette opdages af forældrene. Dette kan give forældrene en utilpas og grædende baby, især omkring lure eller ved sengetid, da tilstanden ofte forværres når barnet ligger ned. Et andet tegn på reflux kan være hvis barnet stopper med at græde når det bliver ammet, ofte vil modermølken lindre irritationen i spiserøret og babyen vil falde til ro. Derfor vil en baby med refluks ofte søge at få mad hyppigt, dette kan medføre overspisning og ekstra meget gylp, I sidste ende vil det give en baby der mistrives og kan føre til en grædende baby. Læs mere om kolik hos babyer her.

Symptomer på refluxen hos små børn, spædbarn og baby

• Gylp/opkast, mere end normalt
  • Gråd
  • Gråd der starter når amning slutter.
  • Dårligt søvnmønster
  • Dårlig ånde.
  • Hoste.
  • Kolik
  • Urolig baby,.
  • Klagende og klynkende baby

Årsager til reflux og silent refluks hos babyer og spædbørn.

Mellem spiserøret og mavesækken sidder der en lukkemuskel (cardia). Hvis denne muskel ikke har den optimale spænding, altså lukker mellem spiserør og mavesæk, kan der opstå risiko for at mavesyren stiger op gennem spiserøret.

Lukkemuskulaturen (cardia) får signal fra de nerver der udspringer fra nakken og kraniet. Et problem med nakken, såsom spændinger, låsninger eller fladt kranie, assymetrisk hoved, skævt kranie, kan presse på nerven, så denne ikke kan give tilstrækkeligt med signaler. Dette vil medføre at musklen ikke kan lukke og reflux kan opstå.

Spædbørn og for tidligt fødte har ofte et øget tryk i mavesækken, som også kan medføre at syren kan blive presset op.

Spiserøret går også gennem vores åndedrætsmuskel (diafragma). Denne befinder sig under ribbenene og hæfter her og på rygsøjlen. Spændinger i maven eller i åndedrætsmusklen kan give lukkemusklen (cardia) svære arbejdsbetingelser og reflux kan opstå.

Arvæv hos den lille efter operationer eller infektioner kan også være med til at skabe disse problemer og kan ligeledes behandles osteopatisk.

Osteopati behandling til baby med reflux problemer.

På vores klinik i København på Amager søger vi at finde den bagvedliggende årsag til reflux problemer og behandle den.  Osteopatisk behandling af babyer er en blid og nænsom behandlingsform der forsøger at oprette ubalancer i kroppen, f.eks efter en hård fødsel eller lign. Læs mere om osteopatisk behandling her.

Kontakt vores primære babybehandler eller bliv ringet op.

Ane Opstrup har lang erfaring som osteopat med behandling af babyer og har desuden dygtigt gjort sig med flere nationale og internationalt kurser i babybehandling. Hos Ane er jeres baby i de tryggeste hænder og hendes kliniske erfaring er meget lang, da hun også har en baggrund som fysioterapeut. Kontakt Ane direkte, idag hvis I har spørgsmål til behandling af jeres baby. Ane@cphosteopati.com

Kontakt os i dag,  for at booke end tid klik her