Syg baby |Nedsat immunforsvar

OBS NYE PRISER PR 01.06.20

Er din baby eller dit barn ofte syg?

Osteopati til babyer og børn  er effektivt fordi:

• Vi er trænede i og har lang erfaring med at identificere årsagerne til nedsat immunforsvar.
  • Vi udfører en dybdegående samtale med forældrene og undersøger babyen og barnet grundigt i et afslappet og roligt miljø
  • Osteopati til babyer og små børn er en blid og nænsom behandling, der kan få baby til at føle sig tryg og har ofte effekt efter få behandlinger.
  • Vi supplerer behandlingen med råd om søvn, kosttilskud, lejring, gør-det-selv behandling og øvelser.
  • Vi sørger for at sætte jer grundigt ind i årsagerne til jeres babys problemer.

- BOOK TID ONLINE KLIK HER

- KONTAKT CPH OSTEOPATI 93 888 303

Nedsat immunsystem / immunforsvar hos babyer og børn

I løbet af babyers og børns start på tilværelsen udsættes de naturligt for enorm mængde bakterier og vira, især i og omkring 1-3 års alderen. Det er altså især når børn kommer i kontakt med andre børn i institution, ved dagpleje eller lignende. Deres forsvarssystem, immunsystemet, har ikke endnu kommet i kontakt med vira og bakterier, hvorfor immunsystemet ikke endnu har dannet antigen (beskyttelse) mod forskellige sygdomme. Derfor er det naturligt at babyer og børn af og til får feber, er snottet eller hoster.

Mange forældre oplever dog at deres barn eller baby rammes af sygdomme én eller flere gange om måneden, eller har meget langvarrige sygdoms perioder - hvilket ikke er normalt.

Dette kan der være forskellige årsager til, men kan ofte skyldes problemer med immunforsvaret. Dette kan styrkes med osteopatisk tilgang og behandling.

Symptomer på nedsat immunsystem / immunforsvar

• Hoste og åndedrætsproblemer
  • Ofte sygdom
  • Mavekramper
  • Dårlig fordøjelse og afføring
  • Forstoppelse
  • Udspilet mave

Årsager til at dit barn ofte er sygt.

Allerede i mors mave opbygges barnets immunforsvar igennem mors hormon-, immun- og blodsystem. For barnets helbred har moderes livstil derfor en enorm betydning når det kommer til vaner, kost og motion. Men også en faktorer som stress, manglede søvn eller psykiske problemer har en indvirkning på denne udvikling.
Babyers immunforsvar styrkes ligeledes under og efter selve fødslen, hvor de i skeden får bakterier fra moderens slimhinder på sig og efter selve fødslen styrkes babyens hormonsystem når det ligger hud mod hud, trygt hos moren. Babyens hormon- og immunsystem styrkes når mor og baby forhold udvikles, når mor smiler, taler og ammer babyen. Disse ting er essentielle

Der kan dog være andre fysiske dysfunktioner hos babyen som har stor betydning for udvikling af babyens og barnet immunsystem. Disse fysiske problemer kan vi hjælpe med og behandle her hos CPH Osteopati. Vi kan derved være med atil at styrke og booste dit barns immunforsvar. Nogle af de typiske dysfunktioner som vi behandler er:

• Kranielle dysfunktioner , flad skævt assymetrisk kranie (læs mere her) Dette kan opstå i moderens mave ved pladsproblemer, men også ved problematiske fødsler (for lange/hurtige fødsler, hvis barnet tages med sugekop, kejsersnit m.m.) Lige som det også kan opstå ved ensidig lejring af babyen i dens første måender.
  • Nakkesmerter/nakkelåsninger ses meget hyppigt, som ligeledes kan opstå på baggrund af problematiske fødsler. (læs om nakkesmerter her, voksen)
  • Rygsmertrer/låsninger i ryggen, som kan opstå på baggrund af hvordan babyen lå i maven og problematiske fødsler.
  • Maveproblemer (fordøjelsesproblemer, hård mave, forstoppelse, tynd mave), ex. leverdysfunktioner, problemer med tarme, tarmflora og lukkemuskler i tarmsystemet. (Læs om reflux her)
  • Luftvejsproblemer, ex. kronisk bronkitis, lungebetændelser, astma m.m.
  • Kost, mange børn og babyer har følsomt tarmsystem, hvorfor gluten, lactose, sukker og stivelse ofte kan være for hårdt for maven - Læs mere om mavesmerter her

​​

Hos CPH Osteopati har vi altid fokus på at behandle hele mennesket, derfor spørger vi også altid ind til hvordan graviditeten har været for moren, hendes kost, motions og generelle vaner samt hvordan fødslen er gået. Det er vigtigt for at finde årsagen til problemet

Kontakt os i dag for at booke en tid, klik her