Halebenssmerter

Lider du af halebenssmerter?

Osteopatisk behandling af halebenet er effektivt fordi:

• Vi er yderst kompetente og behandler halebensproblematikker flere gange om ugen. sørger for at optimere blodgennemstrømningen til smerteområdet så du heler hurtigere.
  • Vi søger for at behandle årsagen til smerterne, ved at undersøge behandle hele kroppen, dvs ryggen, bækken, hoften, knæ, ankel, fod, samt bækkenets organer, bindevæv, fascier mv
  • Vi giver de korrekte øvelser tilpasset til din krop og din situation, hvad end skaden skyldes overbelastning, graviditet, arbejde, sport eller uheld,
  • Vi supplerer op med lokal manuel behandling og kan som den eneste manuelle behandler type rette dit haleben, læs mere om behandlingen senere.
  • Behandling er en kombilation af både osteopati og fysioterapi der inkluderer relevante øvelser, for at opnå et langvarigt resultat, så smerten ikke kommer igen,

BOOK TID ONLINE KLIK HER - ELLER RING TIL OS PÅ 32 96 60 02

Læs mere om symptomer og årsager til smerter fra halebenet.

Hos CPH Osteopati behandler vi ugenligt halebenssmerter, ondt i halebenet, smerter fra bækkenet og vi har meget lang erfaring med dette.

Har du derfor smerter fra, bækken eller ryg når sidder ned, har korslagte ben eller når du går, så kan det være galt med dit haleben og dette skal undersøges. Halebenet sidder placeret som en lille tap for enden af vores korsben. Mange tror halebenet er ubetydeligt i kroppen, men faktisk hæfter flere af bækkenbundens vigtige muskler her og halebenet har derfor en vigtig betydningen for både balancen og kropsholdningen. Smerter fra halebenet er typiske skarpe ved belastnibelastning, til dumpe og murrende efter tryk og belastning,

Årsager halebenssmerter fra osteopati synspunkt.

Et fald på enden kan forårsage skarpe smerter lokalt omkring halebenet lige som vaginal fødsel ofte kan give halebensproblemer og smerter. Udover lokale smerter kan også være smerter under afføring og ved generel aktivitet som løb, hop og alm. træning. I sådanne tilfælde er det vigtigt, at få undersøgt om halebenet sidder korrekt position.

Derfor er det vigtigt med en grundig osteopatisk undersøgelse for at klarlægge, om smerterne kommer lokalt fra halebenet, bækkenet eller om det skyldes en rygproblematik, da det har stor indflydelse på behandlingen.

Osteopati behandling af smerter fra halebenet

Hos CPH Osteopati er vi uddannede i specifik undersøgelse af halebenet, dets bevægelighed samt ledbånd og muskulatur, der hæfter på halebenet.

Vi undersøger hele bækkenet, lænden og bækkenets organer for at fastlægge en årsag til smerterne.

Ved behandling af selve halebenet vil vi strække og mobilisere på de ledbånd og muskler der hæfter på og omkring halebenet, hvis det findes nødvendigt. Vi vil også manipulere og korrigere dysfunktioner i lænd og bækken. Vi kan også bruge direkte mobiliserings teknikker på halebenet for at rette det op. Det kan dog i visse tilfælde være nødvendigt med indvending behandling, hvis behandling udefra ikke har den ønskede effekt.

Hos CPH Osteopati på Amagerbro i København er det vores dygtige specialuddannede Osteopat, Ane, der står for behandlingen af halebensproblemer, men alle vores osteopater er veluddannede og kan udføre behandlingen. Du kan læse mere om Ane her og booke tid online.

CPH OSTEOPATI - KIRKEGÅRDSVEJ 25A, 2300 KØBENHAVN S - TLF 32 96 60 02