Halebenssmerter

Lider du af halebenssmerter?

Osteopatisk behandling af halebenet er effektivt fordi:

• Vi er grundigudannede, kompetente og behandler halebensproblematikker flere gange om ugen.
  • Vi sørger for, at behandle årsagen til smerterne, ved at undersøge behandle hele kroppen, dvs ryggen, bækken, hoften, knæ, ankel,
    fod, samt bækkenets organer, bindevæv, fascier mv
  • Vi giver specifikke øvelser tilpasset til din krop og din situation, hvad end skaden skyldes overbelastning, graviditet, arbejde, sport
    eller uheld,
  • Vi supplerer op med lokal manuel behandling og kan som den eneste manuelle behandlertype rette dit haleben.
  • Vi er specialuddannede i bækken og halebens problematikker.

- BOOK TID ONLINE KLIK HER

- KONTAKT CPH OSTEOPATI KØBENHAVN 32 966 002

- KONTAKT CPH OSTEOPATI BALLERUP 93 888 303

Læs mere om symptomer og årsager til smerter fra halebenet.

Hos CPH Osteopati behandler vi ugenligt halebenssmerter, ondt i halebenet, smerter fra bækkenet og vi har meget lang erfaring med dette.

Har du smerter fra, bækken eller ryg når sidder ned, har korslagte ben eller når du går, så kan det være galt med dit haleben og dette skal undersøges. Halebenet sidder placeret som en lille tap for enden af vores korsben. Mange tror halebenet er ubetydeligt i kroppen, men faktisk hæfter flere af bækkenbundens vigtige muskler her og halebenet har derfor en vigtig betydningen for både balancen og kropsholdningen. Smerter fra halebenet er typiske skarpe ved belastning, til dumpe og murrende efter tryk og belastning,

Årsager halebenssmerter fra osteopati synspunkt.

Et fald på enden kan forårsage skarpe smerter lokalt omkring halebenet, lige som vaginal fødsel ofte kan give halebensproblemer og smerter. Udover lokale smerter kan også være smerter under afføring og ved generel aktivitet som løb, hop og alm. træning. I sådanne tilfælde er det vigtigt, at få undersøgt om halebenet sidder i korrekt position.

Derfor er det vigtigt med en grundig osteopatisk undersøgelse for at klarlægge, om smerterne kommer lokalt fra halebenet, bækkenet eller om det skyldes en rygproblematik, da det har stor indflydelse på behandlingen.

Osteopati behandling af smerter fra halebenet

Hos CPH Osteopati i København og Ballerup Osteopati er vi uddannede i specifik undersøgelse af halebenet, dets bevægelighed samt ledbånd og muskulatur, der hæfter på halebenet.

Vi undersøger hele bækkenet, lænden og bækkenets organer for at fastlægge en årsag til smerterne.

Ved behandling af selve halebenet vil vi strække og mobilisere på de ledbånd og muskler der hæfter på og omkring halebenet, hvis det findes nødvendigt. Vi vil også manipulere og korrigere dysfunktioner i lænd og bækken. Vi kan også bruge direkte mobiliserings teknikker på halebenet for at rette det op. Det kan dog i visse tilfælde være nødvendigt med indvending behandling, hvis behandling udefra ikke har den ønskede effekt.

Hos CPH Osteopati på Amagerbro i København og hos CPH Osteopati i industriparken Ballerup er det primært vores dygtige specialuddannede Osteopat, Ane, der står for behandlingen af halebensproblemer, men alle vores osteopater er veluddannede og kan udføre behandlingen. Du kan læse mere om Ane her og booke tid online.

- BOOK TID ONLINE KLIK HER

- KONTAKT CPH OSTEOPATI KØBENHAVN 32 966 002

- KONTAKT CPH OSTEOPATI BALLERUP 93 888 303

Ondt i halebenet, halbenssmerter, behandling af halveben, smerter når man sidder ned, osteopati, fysioterapi ballerup og København