Kæbeproblemer

Har du kæbesmerter eller problemer?

5 grunde til at Osteopati virker på dine kæbeproblemer.

• Vi har indgående kendskab til den komplicerede anatomi vedr kæben og har behandlet rigtig mange
    med kæbeproblemer..
  • Vi forstå kroppens komplexitet og sørger for at behandle årsagen til dine kæbeproblemer og
    behandler og undersøger  altid kranie, nakke, skulder, ryg, bækken, hofte, ankel og knæ
  • Vi har indgående kendskab til en lang mange former for kæbeproblemer, klik, knæk, skurren, skævt bid
    mv.
  • Hos os er din behandling kombilation af både osteopati og fysioterapi, for at opnå et langvarigt resultat,
    så smerten ikke kommer igen,
  • Alle vores behandlere har to statsautoriserede uddannelser til både osteopat og fysioterapeut

- BOOK TID ONLINE KLIK HER

- KONTAKT CPH OSTEOPATI tlf 93 888 303

Kæbeproblemer og ondt i kæben

Problemer med kæben er et hyppigt problem for mange mennesker. Man oplever det typisk når man taler, tygger, gaber, drikker, spiser mv.

Typiske symptomer på problemer med kæbeleddet er klik, knæk, kæbesmerter, asymmetrisk bid, nedsat bevægelighed i kæben,skurren fra kæbeleddet og problemer med at åbne og lukke munden.

Problemerne kan stamme fra selve leddet, ledkapslen, musklerne eller disken i leddet. Kæbeleddet er et komplekst led, hvor åbne-bevægelsen først starter med en rotation af kæben og derefter et glid, lukke-bevægelsen gør det omvendte. En dysfunktion i disse bevægelser kan medføre hovedpine, nakkesmerter, svimmelhed og spændinger i ansigts- eller tyggemuskulaturen.

Kraftige kæbesmerter kan ligeledes medføre tinnitus -  en ringen eller summen for ørerne. Det kan være ledsaget af flere symptomer som nedsat hørelse, smerter i og omkring ørerne og balanceproblemer.

assymetrisk bid, kæbesmerter, ondt i kæben, kæbe klikker, kæbe knækker, kæbespædninger. Osteopati, fysioterapi, behandling, københavn, ballerup storkøbenhavn

Kæbeleddets effekt på kroppen

Kæbeleddet har stor indflydelse på resten af kroppen og bliver også meget let påvirket af andre strukturer i kroppen.

Menneskekroppen er dækket af bindevæv, som strækker sig gennem hele kroppen og forbinder kroppens mulsker og led. Bindevævet strækker sig helt fra top til tå og også på kæbeleddet.. Derfor kan problemer i eksempelvis ankel, knæ eller hofte påvirke kæbeleddet og dens funktion, hvorfor det er vigtigt at undersøge hele kroppen.

Nerven der forsyner kæben hedder Trigeminusnerven, den kommer fra kraniet og styrer bl.a tygge funktionen. Problemer i kæben påvirke nervens funktion og omvendt kan problemer med nerve systemet eller selve nerven påvirke kæbeleddes funktioner.

Trigeminusnerven anses for at være ansvarlig for ca. 35 % af den samlede proprioceptiske funktion i kroppen også kaldet ledstillingssansen. Propriceptionen  har stor betydning for kroppens balance og koordination evner og derfor kan der være en sammenhæng mellem kæbeproblemer og forstuvning af f.eks et ankleled.

Kæbeleddets problemer kan også forbindes med emotionelle, traumatiske og psykiske problemer, da muskulaturen i og omkring kæbeleddet har relation til det autonome nervesystem. Kæbeleddet er også enormt følsomt overfor stress og mange har tendens til at tygge sammen eller spænde i kæbeleddet, bevidst og ubevidst.

Kæbeleddet klikker - her er årsagerne

Det vi oftest møder i praksis er kæbeled der klikker. Det i sig selv er ikke nødvendigvis et problem, men det det medfølger ubehag smerte, eller problemer med at åbne munden så er det vigigt at få gjort noget ved problemet. Klikken skurrende knasen fra kæbe leddet skyldes ofte disken der sidder i leddet. På hver sidde sidder en lille disk der skal bevæge sig frem og tilbage som du åbner og lukker munden. Denne disk kan sætte sig fast eller på anden måde komme i klemme. Dette sker ofte i forbindelse med kæbespændinger, nakkespændinger, eller operationer som tandudtræk eller lign. Men kæbe leddet er meget sensitivt og problemerne stammer ofte fra andre steder i kroppen.
En dysfunktion i din ankel kan ret faktisk påvirke hvordan din kæbe bevæger sig, derfor er det vigtigt at undersøge hele kroppen grundigt når der er tale om at kæben klikker, knækker eller skurrer.
Ofte ser vi disse problemer i relationer til låsninger i nakken, ryggen, lænden eller bækkenet.

Osteopatisk behandling af kæbeproblemer og kæbesmerter.

Osteopaten undersøger om kæben er årsagen til problemet eller, om problemerne har årsag et andet sted i kroppen. Ofte findes problemerne et helt andet sted i kroppen end der hvor problemet føles. Det er derfor vigtigt at undersøge og behandle blandt andet, organsystemet, skuldern, nakken, ryggen, bækkenet og under ekstremiterer. Når vi har fundet og behandlet årsagerne til kæbeproblemerne, handler det om at minimere spændinger i kæbemuskler, øge blodcirkulationen i området samt løse evt. problemer med nerveforsyningen.

Vi søger altid for optimal funktion og bevægelighed i og omkring kæbeleddet, her tænkes især på nakken og kraniets bevægelighed.

Kæbeproblemer, CPH Osteopati.

Typiske problemer vi undersøger og behandler i relation til kæben er, kæbesmerter, smerter i kæben, bidproblemer, problemer med bid, skævt bid, skæv kæbe, klikken, klik i kæben, låsning kæbe, kæbelåsning, spændt kæbemuskler, spændt kæbe (spændinger i kæben), skurrende kæbeled, ondt i kæben, kæbeproblemer, tinnitus, hovedpine, migræne, ondt i hovedet, ondt i tanden, ondt i nakken, nakkesmerter, nakkeproblemer, tandproblemer, rette tænder, tandkorrektion. København, Amager, Ballerup, Osteopat.

CPH OSTEOPATI - KØBENHAVN S

Mail: kontakt@cphosteopati.com