Skuldersmerter

Vi fjerner dine skuldersmerter

5 grunde til at Osteopati hjælper på dine skuldersmerter:

• Vi har lang erfaring - alle vores behandlere har to statsautoriserede uddannelser til både osteopat og fysioterapeut.
  • Vi søger for at behandle årsagen til smerterne, ved at undersøge og behandle hele kroppen, dvs nakken. ryggen, bækkent, hoften,
    knæ, ankel, fod, organsystem mv
  • Vi giver de korrekte fysioterapeutiske øvelser tilpasset til din krop og din situation, hvad end skaden skyldes.
  • Vores behandling er effektiv og du får et langvarrigt resultat da behandlingen er en kombination af både osteopati og fysioterapi,
  • Vi indrager dig i din skadesproblematik så du får en forståelse for din egen krop.

BOOK TID ONLINE KLIK HER - ELLER RING TIL OS PÅ 32 96 60 02

Læs mere her for at finde ud af årsagerne til skuldersmerter.
Skulderleddet har relation til stort set alle områder og strukturer i kroppen, Der kan derfor være mange årsager til skuldersmerter.
Kompleksiteten i,  at skulderen bliver på virket at så mange andre kropssystemer gør, at man som behandler skal have en grundiguddanelse og lang erfaring - det har vi.

Skulder bliver hyppigst påvirket af følgende strukturer;

• Nakken/halsen – nerver, muskler og ledbånd påvirker skulderleddet mekanisk og neurologisk - læs mere om nakkesmerter her
  • Brystkassen – Er et af de vigtigste områder i forhold til skulderen. Blodtilførelsen til skulderen kommer herfra og det er derfor vigtigt ift. heling og restitution af skulderen. Brystkassen har ligeledes stor betydning ift. bevægeligheden af hele nakke/skulder åget. - læs mere om thorasic outlet syndrome her
  • Lænd og bækken – Flere af kroppen store muskler og fascier strækker sig hele fra bækkenet og breder sig op ad og påvirker enten skulderbladet eller skulderledet i sig selv.
    Latissimus dorsi, den brede rygmuskel som  udspringer fra forsiden af skulderen og hæfter på flændehvirvlerne samt på bækkenet er en af disse strukturer.  Nedsat bevægelse eller kompensererne mønster fra lænd og bækken kan således påvirke skulderleddet mekanisk - læs mere om rygsmerter her
  • Hofte, knæ, ankler – påvirker skulderleddet via. bækkenet i en opadgånde kæde - læs mere om hofte, knæ og ankel her.
  • Fordøjelsessystemet – irritabel tyktarm, forstoppelse, leverproblemer, candidia m.m. på virker kroppen således, at der udvikles lettere ”betændelsestilstande” (inflammation) som kan give skuldersmerter - læs mere om mavesmerter her

Anatomi

Skulderen er et kompleks led bestående af selve skulderleddet som er et kugleled, men også med vigtige tilhørende led, skulderbæltet, der dannes via kraveben ind til brystbenet og via skulderbladet som glider på vores brystkasse på ryggen. Alle disse led kan betegnes som én enhed der danner skulderen.

Smerter i skulderen, osteopati kan hjælpe.

Skulderen er ofte sæde for mange smerter og fejlfunktioner. Det er et led med stort bevægeudslag og sammenholdt med den ringe mekaniske stabilitet der er i leddet, giver det et sårbart område for skader. Det skønnes at 80% af alle skulderskader er sekundære og skyldes andre problematikker i kroppen. Den smertegivende struktur kan være mange ting lige fra en delvist til en helt overrevet sene eller en irriteret og forstørret slimsæk, som skaber pladsproblemer under bevægelse.

Skulderen bruges til mange forskelige bevægelsestyper der stiller store krav til leddet. På den ene side er der f.eks en kastebevægelse som er en hurtig og meget kraftfuld bevægelse og på den anden side langvarige statiske belastninger med løftet skulder og arm, som det ses i mange arbejdssituationer f.eks foran computer.

Fejlfunktionene i en skulder der kan føre til smerter kan være svære at finde, idet mange led og muskler bliver aktiveret, til selv de minstre bevægelser. Den kliniske diagnose og undersøgelse er derfor svær og ofte kompliceret.

Behandling af skuldersmerter med osteopati

Hos CPH Osteopati behandler vi selve skulderen og tilhørende led. Men en vigtig del af osteopatien er at vi ser på din krop som en helhed.

For at hjælpe dig af med dine skulderproblemer, arbejder vi med bevægeligheden andre steder i kroppen. Det kan være i din hånd, albue, nakke eller brystkasse. Vi bruger manipulation, muskel- og fasciateknikker for at forbedre dit blodomløb ud til armen, så du hurtigere kan hele og derved komme af med smerterne.

Nedsat bevægelighed i bækken, lænd og hofter– eller måske låsninger i ryggen er også relevante og vil have vores opmærksomhed i behandlingen af dine skuldersmerter.

Det kan være svært at give en skulder tilstrækkelig med ro da den bliver brugt meget i almindelige daglige gøremål, hvorfor behandling og genoptræning kan være langvarig og kræver tålmodighed både fra behandleren og klienten.

skuldersmerter, impingement, skulder øvelser, osteopati københavn, behandling, fysioterapi