Problemer efter endometriose? - vi kan hjælpe

Endometriose behandling af osteopat.

Endometriose og Osteopati

Endometriose er en tilstand hvor der findes væv, som ligner livmoderens indre slimhinde, uden for livmoderen i bughulen. Det sidder oftest bag på livmoderen, på æggeledere eller æggestokkene, på tarmen, blæren eller på bughinden i bækkenet.

Når hormonerne sætter gang i livmoderslimhindens vækst, vil det samme ske i endometriosen. Men hvor livmoderens slimhinde bløder ud gennem livmoderhalsen ved menstruationen, bliver blødningen fra den vildfarne slimhinde fanget der hvor endometriosen er og kan give smerter. Blodet kan derfor samles i godartede cyster i vævet og give smerter.

Symptomer ved endometriose

De typiske symptomer følger derfor den menstruelle cyklus og smerterne vil være værst omkring menstruation og kan føles som voldsomme menstruationssmerter. Symptomerne på endometriose er så ukarakteristiske, at mange går i årevis uden man finder ud af, hvad de fejler. Andre symptomer kan være bækkensmerter, lændesmerter, forstoppelse, barnløshed, diarre, og uregelmæssig og kraftig menstruation.

Osteopatis behandling af endometriose og arvæv

Den irritation, der opstår omkring endometriosen i bughulen, giver en betændelsesreaktion og ofte sammenvoksninger i bughinden, som giver gener, i værste fald, indvækst og skader på f.eks. tarmen og det kan give blødning gennem blære eller tarm og koliksmerter. Traditionel behandling består af medicinering og endoskopi operation for at fjerne endometriosen.

Den osteopatiske behandling af endometriose kan ikke kurrere sygdommen, men kan hjælpe til at lindre smerter og løsne op på arvæv som kan være generende. Hos CPH Osteopati er det vores kvindelige Osteopat, Ane Opstrup, der hovedsageligt varetager behandlingen af endometriose og andre kvinde relaterede underlivsproblematikker. Men vi er alle veluddanende og kan vare tage opgaven, Ved behandling af endometriose og arvæv eller spændinger i underlivert benytter vi os ofte af gynækoligske osteopatiske teknikker. Se mere om emnet under smerter i underlivet her.

- BOOK TID ONLINE KLIK HER

- KONTAKT CPH OSTEOPATI KØBENHAVN 32 966 002