Menstruationssmerter

Vi kan lindre dine menstruationssmerter

Osteopatisk behandling af menstruationssmerter

Menstruationssmerter og osteopati.

Studier har påvist at op i mod 90% af kvinder har menstruationssmerter, hvorfor tilstanden flere steder

betegnes som normal.

I Danmark anslås det at op mod  25 % af alle kvinder, lider af så kraftige menstruationssmerter, at det er behandlingskrævende.

Smerter under menstruation føles som en krampeligende tillstand og opstår typisk lige inden eller under menstruation.

Smerterne sidder i den nedredel af maveregionen og kan trække om i ryggen. Det er ofte den yngre generation af kvinder der har

problemerne.

Tilstanden kan skyldes strukturelle årsager såsom myoma, arvæv, endometriose og andre former muskelknuder i underlivet.

Men det kan ligeledes skyldes mere funktionelle årsager såsom hormonelle problemer, stress, spændinger i underliv og livmoder, spiral, infektioner,

og arvævsdannelse mellem livmoder og henholdsvis blære og endetarm.

Behandling til menstruationssmerter af osteopat

Lettere ubehag er helt normalt når man taler om menstruation, men stærke smerter bliver ofte behandlet smertestillende medicin (NSAID fx ibuprofen/ibumetin, naproxen, kodein)

Lægernes råd vil i de fleste tilfælde ofte være  smertestillende tabletter, p-piller eller hormonspiral. Det kan måske være ideelt til nogle, men især for unge piger kan det være en dårlig idé f.eks at starte tidligt med p-piller.

Osteopati kan dæmpe og i mange tilfælde helt fjerne smerterne. Osteopaten vil undersøge og behandle din lænd og dit bækken med manipulationsteknikker for at rette op på evt dysfunktioner i kroppen. Det er kan også være nødvendigt, at undersøge og behandle livmoderens bevægelighed, det omkringliggende væv og organer samt alle andre strukturer, der har relation til livmoderen og æggestokkene.

Det hormonelle system spiller også ofte en vigtig rolle og her kan osteopaten påvirke det hormonelle system ved brug af craniosakrale teknikker. Du kan læse mere hvilke teknikker en osteopat bruger ved at klikke her.

Hos CPH Osteopati er det primært vores kvindelige osteopat, Ane Opstrup, der tager sig af behandling af underlivsgener hos kvinder. Du kan læse mere om Ane ved at klikke her, og booke tid online.

- BOOK TID ONLINE KLIK HER

- KONTAKT CPH OSTEOPATI KØBENHAVN 32 966 002