Første behandling

Din første behandling

Hvad kan du forvente hos CPH Osteopati?

Vi anbefaler at du kommer i god tid for at falde til og for at undgå, at du føler dig stresset. Du skal henvende dig i receptionen i stuen som vi deler med Amagerbro Fysioterapi og melde din ankomst. Herefter kan du bevæge dig op på første sal og tage plads i vores venteområde.

Til din første behandling er der sat ca. 30 - 45 min. af. Osteopaten vil først stille flere dybdegående og afklarende spørgsmål til dine problematikker. Herefter vil en efterfølgende fysisk undersøgelse med lette tryk og bevægelser af din krop, hjælpe med til at finde frem til årsagen til dine problemer samt stille en diagnose. Til den første konsultation kan du ikke forvente meget behandling, da det meste af tiden vil gå med at finde årsagerne til dine problemer gennem spørgsmål og undersøgelse.

Når dette er på plads vil behandlingen begynde. Et typisk osteopatisk forløb vil strække sig mellem 3-6 behandlinger, med mindre der er tale om en "kronisk" eller årelang problematik, i sådanne tilfælde kan det kræve yderligere behandlinger. Formålet med behandlingen er at behandle årsagerne til dine problemer. Vi behandler derfor ofte andre steder i kroppen end der hvor smerterne rent faktisk sidder. Det kan i visse tilfælde være relevant med opfølgende behandlinger 3-4 gange årligt, for at forebygge at problemerne vender tilbage.

Da en osteopat behandler og undersøger hele kroppen, skal du være opmærksom på, at du skal være afklædt, du bedes derfor tage komfortabelt undertøj på.

Du bedes ligeledes medbringe et håndklæde til behandlingen, samt dit gule sygesikringsbevis.

Til behandling af spædbørn anbefales det, at medbringe et tæppe/dyne evt. en sut samt lidt legetøj.

Du kan booke tid til din første konsultation her.

Klinikken ligger i København på Amagerbro tæt ved Lergravsparken metro, klik her for at finde adressen.

CPH OSTEOPATI - KIRKEGÅRDSVEJ 25A, 2300 KØBENHAVN S - TLF 32 96 60 02