Sportsmassage - Fysiurgisk massage - Helkropsmassage - Afstressning

Sådan virker fysiurgisk massage
Fysiurgisk massage er en dybdegående behandlingsform, som kan fjerne den ømhed og de smerter i bevægeapparatet, som du ofte mærker efter længere tids stillesiddende kontorarbejde, en uheldig bevægelse, en sportsskade eller en uventet belastning af din krop.
Når massøren er kommet godt i gang med at bearbejde dine muskler, så stimuleres blodgennemstrømningen i hele din krop og det udrenser og fjerner affaldsstoffer fra dit muskelvæv. På den måde løsnes stive muskler, spændinger og smerter, og du får bevægelighed tilbage i dine muskler. Du vil mærke effekten straks efter behandlingen.
En positiv bieffekt er, at mange desuden oplever at få et sænket blodtryk sammen med et større mentalt overskud i hverdagen, når kroppens muskler er i balance igen.

Samtidig med at den dybdegående fysiurgiske massage afstresser, så har den også en positiv effekt på psykologiske faktorer så som angst og depression. Vores yderst erfarne massører arbejder professionelt og præcist i dybden med kroppens dybe væv, og det kan ofte mærkes, når du ligger på briksen.
En dybdegående og grundig massage i dybden af dine muskler er også med til at forebygge skader og afhjælpe uhensigtsmæssige kropsholdninger, som kan skyldes en travl hverdag, hårdt arbejde eller komme fra sport og træning.

Grundig og professionel massage
Fysiurgisk massage giver dig ikke kun fysisk velvære ved at lindre muskelspændinger og myoser. Fysiurgisk massage har også en positiv indvirkning også kroniske smerter og stress, så du lang tid efter din behandling mærker det på både helbred og humør.
Vi tilbyder veludført dybdegående massage der spreder velvære i hele kroppen og kompenserer for de skadevirkninger, som stillesiddende arbejde, stress og belastninger kan give. Ømhed og smerter aftager og alle træthedsfølelser forsvinder og på den måde får massage en afsmittende effekt på hele din krop

Positive effekter af vores fysiurgiske massage er blandt andet:
* Afstressning
* Frigørelse af myoser og muskler der giver dig bevægeligheden tilbage.
* Lindrende smertebehandler.
* Forkortelse restitutionstiden efter sportsskader.

Massage fjerner stresshormoner
Fysisk berøring gennem massage får din krop til at slappe af, og du mindsker antallet af stresshormoner. På den måde forøger du dit energiniveau, og det smitter af på både helbred og humør.
Derfor er fysiurgisk massage også effektiv over for dig, der oplever stress i livet og på dit arbejde eller måske døjer meget med spændingshovedpine og anspændthed. Krop og sjæl hører sammen, og en afslappet fysisk krop giver livsenergi og positive følelser.

Vores massagebehandlinger når i dybden
Vores massør Kim har en grundlæggende viden om kroppens anatomi, som bruges når han systematisk bearbejder din krops muskler i en grundig massage. Kim tager fat, når det er nødvendigt, men han fornemmer altid dine behov og en massage kan også være mild og blid ved kroppen.
Din behandling tilrettelægges ud fra dine udfordringer således, at massøren når i dybden med hele kroppen eller særligt udvalgte muskelområder.

* Vælger du en dybdegående helkropsmassage, får du arbejdet dybt ind i hele dit bevægeapparat, så blodgennemstrømningen til alle dine muskler styrkes og hele din fysiske og mentale ydeevne styrkes.
* Med en af vores delbehandlinger, så arbejders der i dybden med en specifik muskelgruppe. Denne behandling omfatter oftest nakke, skuldre og ryg, men det kan også være ansigt, fødder og hænder, eventuelt kombineret med en hovedbundsmassage.

Varighed - Pris
60 minutter 500 kr.
30 minutter 325 kr.

Massage og osteopati
På vores Osteopatiske klinik, CPH Osteopati | Amagerbro på Amager, kombinerer vi ofte den årsagsfokuserende osteopatiske behandling med den grundige massage. Lige netop de to behandlinger supplerer hinanden rigtig godt i en krop med spændinger, ømme muskler og stress. Osteopaten finder årsagen og sætter et behandlingsforløb igang som henad vejen kombineres med massagens mange gode egenskaber og fordele.
Ingen behandling kan stå alene og hos CPH Osteopati mener vi at kroppen skal betragtes og behandles som en helhed.

Kim Olsen, massør

Det er vores dygtige færdiguddannede sportsmassør, Kim, der står for massagen hos CPH Osteopati | Amagerbro.

Du kan læse mere om Kim her

CPH OSTEOPATI - KØBENHAVN S

CPH OSTEOPATI - BALLERUP