Behandling af babyer

Skrevet af Matti Kelmann, Fysioterapeut & Osteopat

OSTEOPATI TIL BABY ER BLIDT OG EFFEKTIVT

5 grunde til at osteopati til babyer er effektivt:

• Vi er specialuddannende i behandling af babyer og har mange års erfaring.
  • Vi udfører en dybdegående samtale med forældrene og undersøger babyen grundigt i en afslappet og rolig atmosfære.
  • Osteopati til babyer er en blid og effektiv behandling, der kan få jeres baby til, at føle sig tryg og behandlingen har ofte effekt efter få gange.
  • Vi supplerer behandlingen med råd om søvn, kosttilskud, lejring, gør-det-selv behandling og øvelser.
  • Vi sørger for at sætte jer grundigt ind i årsagerne til jeres babys problemer,

EFFEKTIV BABYBEHANDLING

Osteopatisk babybehandling og behandling af børn er vores speciale hos CPH Osteopati. Vi ser både de helt små og lidt større børn på klinikken.

Læs mere herunder for at høre hvordan vi kan hjælpe din baby. Husk vi tilbyder babytjek, læs mere her

- BOOK TID ONLINE KLIK HER

- KONTAKT CPH OSTEOPATI 93888303

- AFDELINGER: AMAGER | BALLERUP | KØGE

babybehandling, spædbørn, reflux, kolik, forstoppelse, baby, osteopati københavn.

OSTEOPATI TIL DIN BABY

Græder din baby hjerteskærende og ustoppeligt. Har babyen søvnproblemer, problemer med at spise, kolik, fordøjelsesproblemer, kramper, eller er din baby ofte syg. Så er det en god ide med en konsultation hos CPH Osteopati. Vi behandler babyer, spædbørn og små børn. Osteopati til babyer kan være relevant i rigtig mange tilfælde. Hos CPH Osteopati har vi lang erfaring og specialuddannelse i osteopatisk behandling til babyer, kontakt os meget gerne hvis du er i tvivl om vi kan hjælpe,

Nogle af de hyppigste årsager til, at vi ser en baby til behandling i klinikken er listet op her:

SKÆVT KRANIE OG BABY

Skæve kranier ser vi ofte i praksis og nedsat bevægelse i nakken er ofte den bagvedliggende årsag til de ovennævnte symptomer.

Skæve kranier opstår som oftest i forbindelse med fødslen, hvor babyens kranie udsættes for et stort pres, især ved hurtige fødsler, fødsler med kejsersnit eller når der bruges sugekop eller tang.  Der kan dog også forekomme komplikationer efter en helt normal fødsel og graviditet. I nogle tilfælde kan man med det blotte øje se, at babyen har fået et skævt kranie, men i 80% af tilfældene er det ikke synligt. Osteopater er trænet i, at kunne identificere skævheder eller andre komplikationer med kranieknoglerne eller i kroppen. Dette er effektivt når det gælder babyer der ikke selv kan fortælle, hvor det gør ondt eller hvad årsagen er. Læs mere om behandlingen her

NAKKEPROBLEMER OG BABY

Nakke problemer ses meget ofte hos nyfødte, det kan skyldes fødslen eller babyens position inde i maven. Typiske nakkeproblemer hos en baby er nedsat bevægelse og tydelig favorit side. Favorit side er når babyens hoved og nakke ligger mere til den ene side end den anden. Dette kan skyldes spændinger og låsninger i nakken. Dette kan give babyen stort ubehag og medføre at babyen får søvnproblemer og skævt kranie.

For uden dette kan flere nerver i babyens kranie og nakke komme i klemme. Især fordøjleses nerven, vagus nerven, er vigtig at nævne. Problemer med vagus nerven med med øre problemer som nedsat fordøjelse, mavekramper, kolik, forstoppelse mv.

Osteopati til baby i Ballerup, køge, København. Ondt i maven, skævt kranie. Osteopati hjælper

BLID OSTEOPATISK KRANIO SACRAL TERAPI TIL JERES BABY

Kraniel osteopati er en mild behandlingsform, hvor osteopaten behandler babyens kranie og evt. nakke med meget blide mobiliseringer og bevægelser. Dette hjælper med til at løsne spændinger, som barnet kan have fået under graviditeten og fødslen

Skæve kranier, nedsat bevægelse af nakke og ryg kan være direkte årsag til at babyen får smerter, men kan også være  årsag til afklemning af flere vigtige nerver. Denne afklemning kan medføre problemer med fordøjelsen samt sutte og synke reflexer, søvnproblemer, reflux mv. I alle tilfælde kan babyen reagere med gråd, utilfredshed og være pyldret.

Foruden at undersøge og behandle babyens kranie, nakke og ryg, undersøges hele babyens krop for assymetri og spændinger der kan være medvirkende til problemerne og disse korrigeres, vi laver et grundigt baby tjek.

Hos CPH Osteopati giver vi os god tid til at lytte til forældrenes beskrivelse af problemet og stiller specifikke opklarende spørgsmål således, at vi kan finde frem til årsagerne til, at din baby græder. Vi har mange års erfaring med at kunne hjælpe babyer til bedre trivsel gennem osteopati.

VORES PRIMÆRE BABYBEHANDLERE

Rene Andersen, Dzenis Zukovic, Mette Gliese, Martin Mensah, Nicolas Commaret har lang erfaring med behandling af babyer. Hos os er jeres baby i de tryggeste hænder og vores kliniske erfaring er meget lang, da vi også har baggrund som fysioterapeuter. Kontakt os direkte idag hvis I har spørgsmål til behandling af jeres baby på mail kontakt@cphosteopati.com -  du kan også booke tid til behandling af din baby online ved at klikke her.

CPH OSTEOPATI - VORES AFDELINGER

Vores afdeling i København på Amagerbro, meget centralt i København på amager, tæt på metro og busser. Find mere information om Amager osteopati afdeling her

Vores afdeling i Ballerup ligger i SUNPARKhuset i industriparken, meget tæt på malmparken station og motorveje O3 og O4. Find mere information om ballerup osteopati afdeling her. Vores 3. afdeling ligger i Køge. Tæt på ølby station og lige ved køgebugt motorvejen. Læs mere om Køge afdelingen her.

søvnproblemer, mavekneb, reflux, silent reflux, babybehandling i Køge, Ballerup og København. Osteopati

HVAD SIGER VORES KLIENTER

Skærmbillede 2020-07-29 kl. 17.48.55